Sothys

Tomáš Arsov: Chci, aby ke mně zákazníci chodili 50 let

Kategorie: Na slovíčko

Mojekrasa

Jedním slovem nepřehlédnutelný. Nejen svou vizáží, ale v poslední době i výraznými úspěchy. Kadeřník Tomáš Arsov uvedl na český trh svou značku vlasové kosmetiky, nechal se u toho nafotit pod vodou a jeho kampaň podporuje hvězda, která své jméno jen tak nepůjčuje.

Jak se vám podařilo přimět ke spolupráci Helenu Vondráčkovou?

Přesvědčila ji kvalita našich produktů, voní jí náš parfém… Moc si cením, že právě taková star rozhodla být tváří kosmetické značky Tomas Arsov.

Vizuál k uvedení nové vlasové kosmetiky na trh je hodně zajímavý: fotky pod vodou, na nichž jste vy a modelka v kadeřnickém křesle. Bylo focení pod hladinou těžké?

Náročné. Měli jsme velký meeting, kde se všechno podrobně plánovalo s Lucií Drlíkovou, která se na focení pod vodou specializuje. A celá práce pak trvala osm hodin – v mokrém oblečení, vevodě, která měla jen asi 22 °C – museli jsme se ponořit, nastavit se do polohy a ještě mít příjemný výraz. Pak zas nahoru, chvíli si odpočinou a zase zadržet dech a usmívat se.

Asi nebylo jednoduché, aby se právě vlasy na fotkách vznášely tím správným směrem. Lucie nás naučila vnímat vodu, a protože má obrovské zkušenosti, dobře nás navedla. Já jsem bývalý plavec, ale tohle byl ještě mnohem hlubší zážitek z vody. Pochopil jsem ještě úplně v jiné dimenzi, že živly člověka opravdu daleko přesahují.

Stálo to za to?

Rozhodně. Už od mládí jsem měl sen, že budu fotit pod vodou, takové fotky se mi hrozně líbí. A v kampani nejsou bezúčelné. Voda symbolizuje, že naše produkty jsou lehké, bez silikonů, sulfátů a parabenů a dodávají vlasům i vlasové pokožce potřebnou hydrataci.

Vaše aktivity přesahují kadeřnickou práci. Musíte řešit marketing, obchodní strategie, investice, točíte videa. Jak to zvládáte?

Kadeřnické profesi se věnuji patnáct let a prošel jsem si vším od píky. Během let jsem si kolem sebe vybudoval tým lidí, kteří rozumějí svým oborům. Společně jsme si prošli mnoha zkušenostmi, na vlastní kůži jsme zažívali, co funguje a co ne, kam se vyplatí investovat energii a kde je to zbytečné. Důvěřuji jim, ale poslední slovo mám ve všem já. Nakonec, zaštiťuji značku svým jménem. Paradoxně doba covidu nás obrovsky posunula. Když se všechno hroutilo, vyvinuli jsme vlastní kosmetiku.

Kolik času vám zabírá samotné stříhání, bezprostřední péče o zákazníky?

Pro mě je kadeřnická práce pořád na prvním místě. Je to věc, která mě dostala nahoru a nesmím ji zapomenout. Nechci být jen manažer. Jeden den v týdnu mám vyhrazený na management a zbytek dní stříhám.

Berete nové klienty?

Já už ne, mám plno a čekací doba je tři měsíce. Kolegové samozřejmě ještě přijímají nové lidi.

Není vám to líto?

Nemůžu překročit vlastní stín a svou kapacitu. Vlastně jsem rád, že jsou naši klienti a nejen ti, co chodí ke mně, tak věrní. Tak by to mělo být. Chci, aby k nám zákazníci chodili roky, deset let, padesát let!

Je to svým způsobem zvláštní vztah. Své klienty znáte dlouho, vidíte jejich životní cesty, osudy. Ano, všechny rozvody, děti, svatby, pohřby… Mám v sobě silný instinkt pomáhat lidem, možná proto jsem nejdřív studoval střední zdravotnickou školu – a tam jsem se taky naučil, že co mi řekne pacient, teď samozřejmě klient, je jen mezi námi. I proto ve mně mají zákazníci velkou důvěru a nebojí se svěřit. Já jim můžu nabídnout svůj nestranný pohled, pokud o něj stojí. Kadeřník je taky trochu psycholog.

Jak vytváříte cenovou strategii? Překvapilo mě, že na vaše služby může dosáhnout i řekněme běžná střední třída.

Je to jednak vstřícné k zákazníkům – movitější to neřeší a jiní si zvládnou přišetřit a přijít –, jednak je to samozřejmě cesta, jak udržet stabilitu značky. Ano, můžu chtít za ostříhání deset tisíc, jsou takové salony, ale ty ženy už se tam moc nevracejí a já chci věrné a spokojené zákaznice. A všem měříme stejným metrem: dámě, co přijela luxusním vozem, i té, co si musela ušetřit, dostanou úplně stejnou péči a stejný respekt. Mohl bych si vytvářet iluzi, že když navštívím dost večírků, účastním se dost přehlídek a budu mít pořad v televizi, můžu napálit ceny a na všechno se vykašlat. Ale televize vám faktury nezaplatí.

Co nesnesete v týmu, u kolegů?

Lidskou hloupost a liknavý přístup k práci.

Zkušenosti jste sbíral v Nizozemí i ve Francii. Dohnali už Češi Západ?

Říká se, že ano, ale ode mě to neuslyšíte. Myslím, že české hlavní krédo zní: hlavně, ať je to pohodlné. Tenhle přístup se odráží v oblékání i účesech. Hodně cestuji a tak vidím lidi na letištích, v letadlech, Švýcaři, Francouzi… ti jsou prostě jinde. A přitom nejde o peníze, roztrhané triko a mastná hlava, to je prostě ostuda. Neříkám, že se to týká všech, ale obecně máme co dohánět.

Vyvinul jste vlastní řadu vlasové kosmetiky, co vás k tomu motivovalo?

Chci lidem dát kvalitní kosmetiku. O které vím, co obsahuje. Jelikož domácí péče o vlasy a pokožku je nejdůležitější. Doma o vlasy pečujete častěji, než při návštěvě u kadeřníka.

A skutečně si v obyčejné drogerii nemůžu koupit kvalitní přípravek na mytí vlasů?

Co na to říct? Některé už mají v nabídce i velmi známé světové značky, ale ani ty často nezaručí, že v nich nebudou látky jako jsou sulfáty a parabeny.

Spousta žen se dostala do začarovaného kruhu a myjí si vlasy každý den, protože se jim hrozně mastí. Co si o tom myslíte?

To určitě není moc dobré. A otázka zní, proč se jim vlasy tak mastí a co potřebuje jejich vlasová pokožka.

Některé se naopak uchylují k experimentu vlasy vůbec nemýt, nebo je jen splachovat bylinnými odvary a přírodními mýdly. To považuji za nechutné. Nemám rád extrémy. Ani mytí vlasů každý den, kdy se úplně smývá přirozené Ph vlasové pokožky, tak úplné nemytí. I proto pořádám přednášky, workshopy pro kolegy z oboru.

Dá se říct, že se do kurzu dostávají kudrny?

Trendy jsou hezké a přirozené vlasy. Takže hezké přirozené lokny rozhodně také.

Nemůžu se nezeptat: rozklíčoval jste jako odborník účes Donalda Trumpa?

Nerad hodnotím práci kolegů, ať jsou kdekoli na světě. Řekl bych asi jen tolik, že barvení vlasů u mužů je věc, s níž nesouhlasím.

Ale je to nějaký typ přehazovačky, že?

Ano, typ přehazovačky.

Přemýšlel jste někdy nad tím, proč se vám tak daří? V čem jste jiný, lepší než konkurence?

Beru všechno, jak to přichází. Moje podnikání nikdy nemělo zvláštní propady, pořád zvolna stoupáme, daří se nám. Asi je to hodně dáno tím, že pořád stojím nohama pevně na zemi.

Tomáš Arsov (32)

  • Narodil se v Čáslavi
  • Studoval střední zdravotní školu, ale pak zběhl ke kadeřničině
  • Jeho Tomas Arsov Hair and Beauty Institute nabízí kadeřnickou péči, kosmetickou péči, ošetření těla i manikúru
  • V roce 2021 uvedl na trh svou značku vlasové kosmetiky

Mohlo by vás zajímat:

Fotografie

Komentáře