Na kafe s Petrou Měchurovou

Kategorie: Na slovíčko

Mojekrasa

Pro naše čtenáře jsme si připravili rozhovor s Petrou Mechurovou, jedničkou v oboru kadeřnických služeb. Petra Mechurová vyhrála také ocenění Kadeřník roku a umístila se i v mezinárodních soutěžích. Co nám prozradila o povolání kadeřnice a provozování vlastního salónu se dozvíte v následujícím rozhovoru, po který jsme si zašli rovnou do salonu Petra Měchurová na Praze 1.

V čem se služby vašeho salónu odlišují od nabídky ostatních?

Já osobně si myslím, a doufám, že to tak skutečně je, že se odlišujeme kvalitou služeb a přístupem k zákazníkům. Určitě je to také tím, že na salónu nejsem sama, ale mám kolem sebe proškolené a výborné kadeřníky okolo sebe, kteří jsou také mladší a inspirují mě. Díky tomu, že jsme tým dochází k neustálé inspiraci a rozvoji, což je důležité i pro zákaznice, aby měly neustále něco nového. novéhoVšechny nás spojuje láska k řemeslu, chceme aby měl klient krásné vlasy a také máme pořád pocit, že příště ten účes může být zase o něco lepší! Všichni se chceme stále učit, probouzet v klientech styl a inspirovat je! Být stále trendy!

Mluvila jsem o tom, že máte hodně nových a mladých kolegů. Dokážete na první pohled odhadnout, zda se dotyčný do vašeho salónu, k vaší práci a stylu bude hodit nebo prochází uchazeči nějakými speciálními testy?

Uchazeči procházejí psychologickými testy, které využíváme od úplného začátku salónu, což už je nějakých 16 let. Odhadnout se to ale ovšem dá, ale i přesto je nutné počítat s tím, že se může stát, že proškolený kadeřník se odejde realizovat někam jinam. Ale myslím si, že my tady nabízíme široké možnosti realizace, a hlavně další rozvoj. Není to u nás jen o tom naplnění klientely, ale máme tady svou akademii a neustále se zvětšujeme, rozšiřujeme a je možnost i nejrůznější práce na focení nebo na přehlídkách. Takže myslím, že tady v tom se u nás člověk také vyžije.

Zajímalo by nás i naše čtenáře, zda se Vám ve Vaší dlouholeté praxi již stalo, že byl klient nespokojený? A jak v takovém případě postupujete?

Určitě se to stává.

Dal Vám to klient najevo nebo jste to poznala jinak?

Záleží samozřejmě zákazník od zákazníka. Někteří to najevo nedají a poví to někde jinde, to je dost časté, že už se pak nevrátí v takovém případě. Pak se stává i to, že to jen vycítíte z pohledu zákaznice, ale v tu chvíli, pokud ona to sama neřekne, člověk se to samozřejmě nedozví. A najdou se i zákaznice, které si stěžují nahlas, nebo zákaznice, které si pro změnu stěžují přímo ale potichu, což znamená, že napíšou například email. Takže ano, a jsme rádi když se o problému dozvíme. Vždy se snažíme problém vyřešit, ať poúpravou střihu nebo barvy. Přeci jen jsme lidé a pracujeme s lidmi, takže může být plno důvodů ať je to lidská chyba nebo chyba technologická.

Co je pro Vás největší výzva? Máte ještě před sebou nějaké výzvy?

Určitě ano, já si myslím, že člověk se má stále co učit, já mám pořád pocit, že jsem někde na začátku (říká Petra s úsměvem).

Co si myslíte, že rozhodlo o tolika úspěších, kterých jste dosáhla?

Rozhodně to, že mě ta práce baví a líbí se mi tvořit účesy, tak aby to těm zákaznicím slušelo. Pak je motivací i to, že vidíte na zákaznici, jak je spokojená a šťastná. A když se zákaznice vrací, je plný salón a žije to tu, nejen kadeřníky, ale i šťastnými klientkami a je tu ta euforie, paráda, tak to je potom to největší štěstí.

Máte mezi procedurami v salóně nějakou, na kterou jste obzvlášť hrdá? Nebo nějakou novinku?

Pracujeme s přípravky Kérastase Paris – jedná se hlavně o péči a styling a L´Oréal Professionnel, který nám dodává barvy, péči a styling.. Máme tady také přístroj MicroMist, který slouží pro napářku při regeneraci. Molekuly vody jsou zmenšeny na jemnou mlhu a micro molekuly se lépe dostanou do vlasu – můžeme tím zesílit regeneraci, kterou na vlasy aplikujeme.. Což si myslím, že je určitě veliká výhoda.

Další otázku bych měla na to, z jakých chyb jste se kdy nejvíce poučila? Co bylo takové, že jste si řekla, že tohle už nikdy víc?

Tak člověk se poučí z něčeho každý den. Ale je pravda, že asi od té doby, co mám rodinu, tak salón je taky moje dítě, ale zároveň, dřív když mi odešel zaměstnanec, tak mě to sice taky trápilo, a trápí mě to pořád, ale už to asi beru jiným způsobem, protože vím, že to prostě přichází a přijde to znovu. Už je člověk takový obrněný vůči tomu, takže asi tak, ale nějaké chyby konkrétní mě nenapadají.

Popíšete nám, jak vypadá Váš typický týden nebo den v práci prosím? Máte například nějaké rituály nebo něco, co se opakuje skutečně pravidelně, nebo čekáte, co ten den přinese?

Dnes už se to tolik nemění, dřív vlastně, ještě když jsem hodně cestovala do zahraničí, tak to byl skutečně každý den jinačí. Teď co mám děti, tak jsem víceméně na salóně a snažím se na něm být, každý den mám klienty, přičemž pátky věnuji hlavně schůzkám a vždycky mám v týdnu den nebo půl dne, kdy se věnuji nějakému kadeřníkovi individuálně. Zaškolování nových lidí mají u nás na starosti trenéři, já pak dělám takovou supervizi. aby měli kadeřníci další rozvoj a já se mohla podívat na to, kam se ten kadeřník dopracoval s trenérem, na čem je z mého pohledu ještě třeba zapracovat a vedu s ním takový individuální program. Vedle práce na salonu mívám školení pro kadeřníky, práci ambasadora L´Oréalu – vytváříme nové kolekce, testujeme produkty a barvy, také školíme, připravujeme vlasové show, někdy fotím do lifestylových časopisů nebo češu přehlídky, jsme člené asociace Haute Coiffure Francaise, kde také školíme a připravujeme kadeřnické eventy, show a v neposlední řadě se věnuji rozvoji – ať už focení nových kolekcí nebo školení v naší Academy Lab . Ale to se většinou těmto činnostem věnuji celý den. Teď v lednu je to klidnější, jaro bude zase hodně nabité.

A jak to zvládáte s rodinou? Říkala jste, že máte děti, snažíte se jim vymezit nějaký speciální čas, aby Vás měly jen pro sebe?

To by se určitě mělo, také se o to snažím. Ale je to těžké, protože do tří nebo do čtyř hodin jsem v práci, potom vyzvedávám děti nebo mi s tím pomáhá paní na hlídání. tento rok moje dcera začala chodit do první třídy, k tomu kroužky a aktivity, tak je to náročnější , než to byl předtím, kdy ještě děti byly doma, byly malinký a nemuseli do školky. Člověk si to vždy nějak zařídil a stále se to podřizovalo víceméně mě, jak jsem potřebovala. Teď se to změnilo a víc se já podřizuji dětem. A jak to bude do budoucna to zatím nevím. Každopádně víkendy se snažím trávit s dětmi, když to alespoň trochu jde a nemám focení nebo školení.

Jak se změnila Vaše práce s příchodem sociálních sítí? Ovlivnilo Vás to a snažíte se tomu přizpůsobit?

Marketingově se to změnilo velice, protože dřív byli jen určitá média, kde se dalo využít inzerce k reklamě, ale dnes je toho daleko víc. Je to jinačí, ale to je spíše téma pro marketingovou ředitelku než pro mě. Rozhodně je to ale jiné a určitě je to o tom, že teď už na to máme dalšího člověka, protože jinak by se to nedalo zvládnout.

Fotografie

Komentáře