V péči o vlasy muži zaostávají za ženami

Kategorie: Pro muže

Mojekrasa

(PROTEXT) – Nadpoloviční většina domácí populace se věnuje péči o své vlasy a považuje investici vloženou do jejich péče za potřebnou.

Jak však ukazuje exkluzivní průzkum společnosti SANEP, který se zaměřil na péči o vlasy a na pražské kadeřnické salóny, o tento výsledek se v rámci celé populace zasluhují zejména čtyři pětiny žen, které v péči o vlasy zastiňují pouze dvoupětinovou část o své kadeře pečujících mužů.

Jak muži, tak i ženy se nejraději svěřují do péče kadeřnic a shodně též vyhledávají kadeřnictví v dosahu svého bydliště. Není však bez zajímavosti, že kadeřnictví ani kadeřnické salóny nenavštěvuje téměř třetina domácí populace. Zatímco ženy dávají při výběru kadeřnictví nebo kadeřnického salónu přednost kvalitě služeb, muži preferují nejvíce dostupnost.

Ženy také kladou velký důraz na značku používané kosmetiky, což však muže příliš nezajímá. O služby renomovaných kadeřnických salónů se zajímá více jak čtvrtina žen, avšak pouze sedm procent mužů. Z nejlepších špičkových kadeřníků se největší známosti těší Libor Šula, který bezpochyby těží zejména ze své televizní působnosti. Dále je nejvíce známá špičková kadeřnice Petra Měchurová a Tomáš Kotlár. Hlavní město Praha jednoznačně disponuje největší koncentrací těch nejlepších a nejvyhledávanějších kadeřnických salónů, z nichž patří mezi nejznámější kadeřnický salón Libora Šuly, Bomton, salón Petry Měchurové a kadeřnický ateliér Tomáše Kotlára Picasso.

Exkluzivní bleskový internetový on/off-line průzkum společnosti SANEP byl proveden ve dnech 2. – 16. dubna 2011 na vybrané skupině 23.439 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18–69 let. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu 200 tisíc registrovaných uživatelů 62.192 dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje v rozmezí ±1,5%. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou.

Péči o vlasy se věnuje v souhrnu 58,9% respondentů, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace. Z pohledu pohlaví jsou v péči o své vlasy podstatně starostlivější ženy (84%) než jejich méně starostlivé mužské protějšky (39,9%). Investici do péče o vlasy považuje za potřebnou v souhrnu 43,2% mužů, avšak téměř trojnásobný počet žen (87,6%).

Své vlasy většina populace (44,4%) svěřuje do péče kadeřnice. Zatímco více jak třetině mužů (36,1%) je jedno, zda je bude stříhat kadeřník či kadeřnice, 65,1% žen dává jednoznačně přednost ženské ruce.Nadpoloviční většina veřejnosti (53,6%) vyhledává kadeřnictví v dosahu svého bydliště (z toho muži 42,6% a ženy 68%). Kadeřnictví ani kadeřnické salóny však nenavštěvuje 39,5% mužů, ale pouze 15,1% žen. Tato skupina se dalších částí průzkumu společnosti SANEP nezúčastnila.

Dostupnost je hlavním kritériem pro výběr kadeřnictví pro 33% mužské populace. Pro ženy (30,3%) je však primárním kritériem výběru kadeřnictví kvalita služeb. Cena je nejdůležitější pro 17,7% mužů a pro 16,1% žen. Zajímavým zjištěním je, že na doporučení známých dá při výběru kadeřnictví či kadeřnického salónu 24,6% žen, ale pouze 12,2% mužů.

O značku profesionální kosmetiky se při návštěvě kadeřnického salónu zajímá v souhrnu 43,8% žen avšak pouze 9,2% mužů. Konkrétní značku profesionální vlasové kosmetiky pak preferuje při výběru kadeřnického salónu 26% žen a pouze 7,1% mužů.

Muži se tak jednoznačně o značku profesionální vlasové kosmetiky nezajímají, což koresponduje i se zjištěním, že o služby renomovaných kadeřnických salónů se zajímá pouze 7,1% mužů oproti 26,7% žen.

Další části průzkumu, který je zaměřen na renomované kadeřnické salóny, se účastnili respondenti, kteří uvedli, že se o služby renomovaných kadeřnických salónu zajímají.

Z nejznámějších pražských kadeřnických salónů se největší popularitě těší salón Libora Šuly (49%) následovaný Bomtonem (34,6%). Na třetí příčce nejznámějších pražských kadeřnických salónů se umístil salón Petry Měchurové (25%). Na čtvrtém místě skončil kadeřnický ateliér Tomáš Kotlára Picasso (22,4%) následován studiem Oskar (20,2%) a nejméně známým je z daného výběru kadeřnické studio Toni&Guy (11,5%).

Z osmi v současné době profesně nejaktivnějších vybraných špičkových kadeřníků je zejména díky své televizní angažovanosti nejznámější Libor Šula (26,6%) následovaný držitelkou řady prestižních mezinárodních ocenění Petrou Měchurovou (19%). Třetím nejznámějším špičkovým profesionálem je Tomáš Kotlár (11,6%), který se své profesi věnuje pětadvacet let a pořádá také nejznámější domácí kadeřnickou show. Špičkový kadeřník Jan Špilar se umístil na místě čtvrtém (2,2%) a následují Jana Burdová (1,4%) společně s Michalem Zapomělem (1,4%). Nejméně známým je z uvedených špičkových kadeřníků Robert Starý (0,7%).

Komentáře