16 marketingových tipů pro salon - část 3/3 - online marketing

Kategorie: Pro odborníky

Mojekrasa

Tématem závěrečného třetího dílu 16 marketingových tipů a rad pro salon je fenomén dnešní doby, online marketing. Dnešní článek uzavírá tento trojdílného seriálu, věnovaný marketingu salonu.

V první části jsme se věnovali SMS a e-mail marketingu, dále jsme se zamýšleli nad tvorbou každodenních slev a v neposlední řadě jsme se zabývali jak efektivně pracovat s propagačními materiály. Zde najdete první díl 16 marketingových tipů pro salon.

V druhé části byli hlavním tématem stávající klienti. Zabývali jsme se, jak podpořit jejich věrnost, jak zvýšit jejich průměrnou útratu a jak využít spokojené stávající zákazníky pro získání nové klientely. Zde najdete druhý díl 16 marketingových tipů pro salon – stávající klienti.

V posledním dílu se dostane na řadu fenomén dnešní doby – internet. Dnešní článek je tedy zaměřený na online marketing. Začínat budeme u webových stránek…

Podpořte své webové stránky

Webové stránky již má již většina firem v oboru, ale pouze pár z nich se nacházejí na předních místech ve vyhledávání. Pokud například zadáte do vyhledávače na Googlu, nebo Seznamu „kosmetický salon Jihlava“ na první stránce se objeví přibližně 10–12 relevantních výsledků hledání. A 90 procent lidí, se rozhodne pro salon, který vidí právě na první stránce. Jste mezi těmito salony? Super!

Nejste, ale chtěli byste být?

Vyzkoušejte službu Google Adwords a nebo Sklik. Pokud zvolíte správná klíčová slova, bude Vás daný vyhledávač zobrazovat mezi prvním třemi sponzorovanými odkazy. Výhodou této reklamy je, že při této PPC kampani (Pay per click) platíte jen za to, když lidé kliknou na Váš odkaz a dostanou se tak na Vaše webové stránky.

Druhou výhodou, a z dlouhodobého hlediska daleko přínosnější však je, že Vás i poté co Vaše kampaň skončí, vyhledávače Google a Seznam budou ve svém vyhledávání posouvat na horní pozice.

Natočte video „kdo jste“

Lidé kolikrát chtějí vědět, s kým budou mít tu čest a jak to tam bude vypadat, ještě předtím než salon navštíví. Splňte jim tyto touhy a natočte krátké video (stačí 3 – 5 minut). V tomto videu představte svojí vlastní osobu, a pokud máte v salonu i nějaké další pracovníky, klidně představte i celý svůj tým.

Dále můžete natočit prostředí, ve kterém pracujete, anebo přímo záběry z Vámi vykonávaných procedur a služeb. Pokud máte spokojené zákazníky, a věřím že ano, požádejte některé z nich, zda by o Vašem salonu nemohli říct pár pěkných vět na závěr videa. Těchto pár referencí video osvěží, a nerozhodným lidem to pomůže při rozhodování. Video umístěte na Vaše webové stránky na hlavní stránku.

Bojíte se, že to nezvládnete? Věřte, že to není nic těžkého a že Vás to nakonec začne bavit a budete to brát jako zábavu. Nepotřebujete k tomu žádné profesionální vybavení, stačí Vám obyčejný foťák, který umí natočit video a zvuk. Nejste technický tip? Nevadí, poproste manžela, manželku, přítele nebo někoho zdatnějšího v rodině. Společně se Vám určitě podaří něco moc pěkného natočit. Začátky nejsou leckdy jednoduché, ale pak se na ně vždy dobře vzpomíná.

Sdělujte informace pomocí sociálních sítí

Sociální sítě ovládají svět. Většina lidí je téměř každodenně využívá. Využijte proto sociální sítě pro svůj vlastní prospěch. Zveřejňujte novinky, fotky, videa, články, cokoli. Zkrátka ať o Vás Vaši klienti vědí a vidí, že se u Vás neustále děje něco nového. Sociální sítě jsou totiž ideální prostředek, společně s e-mail a SMS marketingem, jak komunikovat s klienty.

Vždy pamatujte na toto: „Když Vy komunikujete se zákazníkem, zákazník nemá potřebu komunikovat s konkurencí.“.

Pište blog

V online marketingu nefunguje nic lépe, než se stát (respektive Vaše webové stránky) zdrojem věrohodných a kvalitních informací. Za prvé se lidé něco dozvědí a budou si Vás za to vážit, a za druhé se budou neustále vracet na Vaše stránky, kde se pak budou moci dočíst, i nějaké nové informace o Vašem salonu. Nemusíte psát dlouhé články čítající několik stran, tak jak je známe z časopisů, bohatě stačí krátký text cca na 300 – 400 slov (pro představu, poslední 3 body tohoto článku mají necelých 400 slov).

Jde jen o to, aby obsahoval nějakou hodnotnou informaci. Můžete psát například o nových trendech ve Vašem oboru, nebo o různých přípravcích, které jste za poslední dobu vyzkoušela a jak na Vás působili. Pokud budete psát o opravdu kvalitních přípravcích, které víte, že fungují, a budete je zároveň nabízet ve svém salonu nebo e-shopu, nepřímo tak můžete dopomoct ke zvýšení prodeje.

Dělejte soutěže

Lidé jsou hraví a rádi mají možnost něco vyhrát. Vytvořte nějakou soutěž na Vašich webových stránkách, do které se lidé budou moci přihlásit, když Vám do formuláře vyplní jméno, e-mail a telefon.

Soutěž může vypadat následovně: „Každý měsíc losujeme o dárkový poukaz v hodnotě 500 Kč, zaregistrujte se zde.“ Lidé Vám rádi formulář vyplní a Vy elegantním způsobem získáte nové kontakty, které budete moci použít pro svůj e-mail marketing. Ale pozor, vylosované výherce musíte vždy uveřejnit na webových stránkách nebo facebooku, aby soutěži lidé věřili.

Další možnost je uspořádat hlasovací soutěž na Vašem profilu na sociální síti. Lidé můžou hlasovat třeba o nejkrásnějším účesu, nebo o největší přeměně postavy. Tento typ soutěže Vám zajistí aktivitu na Vašem profilu a také se tam dostane spousty nových lidí.

Prodávejte dárkové poukazy a permanentky online

V současné době uspěchaného světa, si lidé oblíbili vybírat dárky pro své blízké z pohodlí domova. Moderní technika jim to jednoduše umožňuje. Využijte toho pro svůj vlastní prospěch.

Pokud má Váš salon k dispozici dárkové poukazy a permanentky, prodávejte je online. V případě, že máte na svých stránkách již existující e-shop, pouze přidejte novou kategorii. Pokud nemáte, poproste svého webmastra, aby Vám nějaký malý e-shop vytvořil.

Nemusíte prodávat všechny produkty online, stačí mít e-shop s pár položkami. Jde jen o to, aby až Vaši klienti budou shánět nějaký dárek a zabrousí na Vaše webové stránky, měli možnost koupit něco od Vás. Kolikrát se totiž stane, že lidé nakupují dárky na poslední chvíli a už nestihnou pro daný dárek dojet. A byla by škoda, kdyby z tohoto potenciálního obchodu sešlo.

Možná že si říkáte, proč to dělat? Odpověď je jednoduchá. Lidé ve skutečnosti nekupují výrobky ani služby. Kupují dobrý pocit z výrobku, kupují řešení problému, který jim daná služba vyřeší nebo kupují Vaši filosofii a přístup k věci (přístup k zákazníkovi, přístup k podnikání apod.).

Většina potřeb zákazníků jsou emocionálního charakteru než logického původu. A proto tím, že se světu představíte například formou videa „kdo jsem“ nebo psaní drobných článků, lidé Vás lépe poznají a budou k Vám mít blíže…

Hlavně nezapomeňte, nedělejte všechno najednou. Dělejte systematicky jednu věc za druhou, uvidíte, že až se za půl roku ohlédnete zpátky, uvidíte spoustu odvedené práce, která se bude odřážet v podobě nový klientů, vyšších prodejů apod…

Přejeme Vám mnoho úspěchů ve Vašem podnikání.

Autor: Beautis.cz

Komentáře