Chcete do salonu přilákat nové klienty? Začněte profesionálním webem

Kategorie: Pro odborníky

Mojekrasa

Máte pocit, že jsou webové stránky vašeho salonu již dávno po záruce? Připadá vám váš web staromódní, prázdný a neláká klienty, takže se jím raději nikde nechlubíte? Odpověděli jste alespoň jedenkrát „ano“? V tom případě si můžete být jistí, že přicházíte o klienty a tím pádem také o příjem.

Představte si, že je váš web dveřmi do vašeho salonu, kterými k vám klient vstoupí. Přejete si, aby klienti vešli i do reálného salonu, nebo je raději pošlete ke konkurenci? Obsah webu musí být jednoduchý a přehledný, aby uživatel webu našel hledané informace a ideálně se k vám ihned objednal.

Za vše mluví i čísla průzkumu společnosti Adobe, který odhaluje:

38% lidí přestane web používat (proklikávat a číst) pokud je design webu neatraktivní a bez obrázků

39% klientů z webu odejde, pokud se nenačtou obrázky

V dnešní poradně se budu snažit odhalit nejčastější chyby a omyly webových stránek salonů, které nepracují ve váš prospěch, a nabídnu vám pár tipů, jak je odstranit a jak proměnit náhodné návštěvníky na reálné klienty (= konverze).

K vytvoření prvního dojmu, který se vryje novým návštěvníkům webu hluboko pod kůži, máte jen několik vteřin, proto se ujistěte, že na první pohled zaujmete. Je pochopitelné, že nejste odborníkem na tvorbu webových stránek, ale je nesmírně důležité vědět, o co si říct webdesignerovi nebo programátorovi.

Domovská stránka jako nástroj pro upoutání a konverzi

Domovská stránka je tou nejdůležitější v rámci vašeho webu. Proto ji musíte důkladně připravit na těžkou práci, kterou udělá za vás. Stránka by měla být natolik jednoduchá a jasná, že informuje všechny, kteří ji navštíví, o tom, kdo jste, co nabízíte a proč jste výjimeční (tedy proč se mají objednat právě k vám, a ne ke konkurenci). Pokud návštěvníky nezaujmete, jednoduše ze stránek odejdou jinam.

Jak udělat z obyčejné webové stránky web, který návštěvníky zaujme?

• Používejte nadpisy a důležité informace zvýrazněte

• Pište strukturovaný text – odrážky a číslování – usnadňují vnímání textu

• Používejte mezery a bloky pro jednotlivé sekce. Máte dostatek místa, proto obsah webu zbytečně nenahušťujte

• Zaujměte poutavým obsahem – lidské oko reaguje na fotky a videa mnohem snáze, proto je upřednostňuje před textem.

• Zjednodušte navigaci, abyste návštěvníky přiměli k prozkoumání dalších podstránek webu. Prolinkujte informace o konkrétní nabídce nebo členech týmu či sekcích (kategorie služeb, kontakt)

11 tipů pro webové stránky kosmetických salónů a klinik

1. Stránky musejí být responzivní (= přátelské pro zobrazení na PC, mobilech a tabletech)

Není náhodou, proč jsem toto pravidlo uvedla jako tip číslo 1. Statistiky dokazují, že si více než 50 % uživatelů prohlíží váš web na telefonu nebo tabletu. Pokud web není těmto zařízením uzpůsoben, návštěvníka velmi pravděpodobně ztratíte, protože z webu odejde.

Nejste si jisti, jestli je váš web „přátelský“ k mobilům? Jednoduše si svůj web zobrazte na mobilu. Upraví se jeho vzhled (kaskádovitě) a je dostatečně čitelný? Je snadné kliknout na tlačítko nebo vám to dělá potíže?

2. Méně je více

Toto pravidlo platí i pro webové stránky. Zbytečně je nepřehlcujte. Doba je moc rychlá na to, aby návštěvníci hledali informace několik minut a nakonec stejně nenašli to, co hledali. Sami si zodpovězte, co asi běžný návštěvník vašeho webu očekává – předpokládám, že u potenciálních klientů to bude prozkoumání služeb, interiéru a referencí a u stálých klientů zase rychlé vyhledání kontaktů – e-mail a telefon, případně objednání online nebo cena.

Stránka musí lákat k prozkoumání dalších sekcí. Stejně jako ukázka výše (zdroj: nyhsalon.com)

3. Fotogalerie a fotografie salónu

Fotografie návštěvníkům dokáží zprostředkovat atmosféru vašeho salonu. Dozví se prostřednictvím vašich stránek, jak to u vás vypadá, na jakém lehátku budou během ošetření ležet a zda se ve vašem salonu budou cítit příjemně? Že ne? Pak je část to napravit. Profesionální fotografie salonu jsou základ, který není radno podcenit, váš salon totiž mohou proměnit jako mávnutím kouzelného proutku z obyčejného na fantastický. Amatérské fotografie salonu focené mobilem nemají na webu co dělat. Poskytujete profesionální služby a měli byste se stejně i prezentovat. Neodmyslitelnou součástí webu je i foto týmu, viz ukázka:

  • zdroj: petramechurova.cz
  • zdroj: slimfox.cz, foto: Andrea Bratrů Velnerová – ocimafotografa.cz

Ani v tomto případě se nemusíte bát, že vás fotografie k textům na blogu nebo k popiskům ošetření zruinují. Jak si je pořídit? • Placené fotobanky: Zde můžete pořídit balíčky fotek se slevou. Upozorňuji však, že nad jejich výběrem pravděpodobně strávíte nějaký čas. Proč? Je důležité se přesvědčit, že stejné fotografie, které jste si vybrali, nepoužívá web vaší konkurence nebo salonu ve vašem okolí. • Profesionální nafocení salonu: Pro mě jednoznačně jeden z nejcennějších tipů. Fotograf vidí prostor v jiných úhlech a barvách. Investice se rozhodně vyplatí, protože je dlouhodobá. Fotografie budete používat na webu, FB a Instagramu a zprostředkují nepřekonatelnou touhu salon navštívit.

4. Objednání online

Online rezervační systém je pro salon zcela zásadní, i když se vám možná jeví jako zbytečná investice. Je jednoduchý na instalaci na web, nestojí mnoho a je připraven za vás vyřešit objednávky i o víkendu, během nemoci nebo během dovolené. Navíc klientům termín připomene za vás, minimalizuje se tak riziko, že klient na termín zapomene, a vám tím pádem utečou peníze.

5. Ceník

Dle statistik Salony-krasy.cz je ceník třetím nejvyhledávanějším výrazem, který se týká salonu. Umístěte ho na web, abyste vaše návštěvníky obeznámili, v jaké cenové hladině se vaše služby pohybují a co mohou očekávat, a také co uvedené ošetření obsahuje. Takový ceník je zároveň i hezkým a stručným výpisem všech vašich služeb na jednom místě. Pokud ceník online nemáte, určitě byste na tomto bodě měli zapracovat a následně své návštěvníky informovat. Chcete přeci mít s klientem korektní a transparentní vztah, nebo ne?

6. Reference stálých klientů

Potenciální klient si pečlivě prošel vaše služby, interiér i ceník. Třešničkou na dortu pro něj mohou být recenze vašich klientů, kteří váš salon navštěvují pravidelně. Stačí 3 reference, které dokonale vystihnou váš přístup, atmosféru v salonu, výsledky práce apod. Jak je hezky prezentovat na webu? Co třeba nějak takto?

Zdroj: premier-clinic.cz

7. Buďte k nalezení

Jste si jistí, že je jednoduché váš salon na webu najít? Jste dostupní pro uživatele, kteří vás hledají online, nebo spoléháte jenom na lidi, kteří projdou kolem? Pokud jste zvolili druhou možnost, pak děláte velkou chybu. Až 30 % klientů ročně opouští salony krásy! Číslo je alarmující a upozorňuje, že nemůžete spoléhat na to, že v současnosti máte práce nad hlavu.

Lidé v současnosti vyhledávají služby online. Služby v oblasti krásy a relaxace nejsou výjimkou. Registrujte proto web v online katalozích, některé nabízí registraci zdarma. U některých si stojí za to připlatit, udělají za vás práci a váš web ukáží cíleně zákazníkům, kteří se o dané služby zajímají. Chcete vědět, co všechno musí váš web obsahovat, abyste potenciální klienty přivedli fyzicky jednoduše a bezpečně až k vám do salonu?

Jak nasměrovat nové klienty do vašeho salonu?

• Pro ty, kteří přijedou autem, nezapomeňte uvést přesnou adresu a navigaci • Je salon blízko banky, pošty, zastávky? To vše musí být součástí adresy na webu • Máte salon ve velkoměstě? Vždy uveďte název nejbližší zastávky MHD • Je dostupné parkování? Uveďte nejbližší parkovací možnosti + ceník parkování (zvýhodněné parkování pro vaše klienty)

8. Otevírací doba

Pracujete i o víkendu? Perfektně, může vám to přinést plusové body. To vše na webu rozhodně uveďte. Objednání online a kontaktní údaje (tel. č., e-mail) by měly být výrazně uvedeny v horní a dolní části webu, nenuťte uživatele přemýšlet, navigujte je těmito viditelnými prvky.

9. Speciální akční nabídky a poukazy?

Uživatelé prokazatelně milují speciální nabídky! Nechcete poskytovat slevy? Nabídky nemusejí nutně znamenat slevy. Mohou to být dárky či pozornosti v podobě malé masáže zdarma, delšího ošetření, nabídky pro VIP klienty, dnu otevřených dveří, časově limitovaného ošetření, produktů atd.

10. Výzva k akci

Zvládli jste postavit web se základním obsahem pro přilákání návštěv? Pak je čas tyto návštěvy proměnit na klienty. Potřebujete, aby se potenciální klienti změnili na vaše klienty. Výzva k akci je výraz, který znamená, že uživateli webu ukážete, co následuje dál neboli co má na webu udělat.

Proto na web umístěte „Výzvy k akci“ (tlačítka s odkazem na podstránku, zvýrazněný text), např. objednejte se na konzultaci, zašlete nám dotaz, zeptejte se nás, ohodnoťte nás, zavolejte si pro termín atd.

11. Uživatelská zkušenost

Jak se uživatelům pracuje s vaším webem? Najdou ty pravé informace na místě, kde je očekávají? Jak jsou sepsané informace? Dejte si pozor na to, že jsou hrubky penalizované Googlem a strohé texty nepřinášejí uživatelům dostatečné informace, proto vaše stránky Google uživatelům nedoporučí (nebudou se zobrazovat tak vysoko ve výsledcích hledání). Pokud si ohledně psaní textů nejste jistí, najděte si copywritera, který vaše texty vyladí stylisticky i obchodně (pokud ho o to požádáte).

Investice je opět dlouhodobá a texty si můžete nechat zpracovat postupně. Vždy mějte na paměti, že písmo musí být dostatečně čitelné pro zobrazení na PC, mobilu i tabletu. K textu nezapomeňte připojit výzvu k akci. Co teď? Z návštěvníka stránek se snadno stane nový klient.

Dobrá rada na závěr

Práce na webových stránkách salonu nikdy nekončí, vždy přidávejte novinky, sezónní i akční nabídky, představte nové přístroje v salonu, nové značky nebo třeba nového člena týmu. Novinky se najdou vždycky. Máte potíže s vývojem webu nebo s jeho obsahem a prezentací a nevíte, jak dál?

Napište mi na lucia@salony-krasy.cz, ráda pro vás toto téma zpracuji v dalším vydání.

Fotografie

Komentáře