Komunikace e-mailem je v dnešní době důležitá, čeho se držet?

Kategorie: Pro odborníky

Mojekrasa

E-mailová komunikace patří ve 21. století k nejrozšířenějšímu a nejdůležitějšímu způsobu komunikace na dálku. Email používáme, když chceme kamarádům poslat fotky z dovolené, zeptat se na něco kolegy nebo třeba oslovit firmu, jejíž produkt se nám líbí.

Právě komunikace s potenciálními klienty je pro firmu nesmírně důležitá. Psaná zpráva vystupuje sama za sebe a nehrají v ní roli vaše emoce a gesta, která by v reálu její sdělení nasměrovala do správných kolejí. Proto se může snadno stát, že při elektronické komunikaci dojde k nepochopení myšlenky vyjádřené v mailu a tím k možným neshodám a sporům.

Co je důležité dodržovat v mailu?

Pokud odpovídáte na klientův dotaz, buďte vstřícní a nezapomeňte pozdravit. Ideálním způsobem, jak klienta oslovit, je například použití fráze „vážený pane“ nebo „vážená paní“. Naprosto neomluvitelné je odpovědět na email bez pozdravu, je to neslušné a téměř vždy to zákazníka odradí.

Nevhodné jsou též strohé odpovědi. I když máte práce nad hlavu, je vhodné vyhradit si na sepsání odpovědi o pár vteřin více a místo „tuto službu neposkytujeme“ napsat klientovi něco vy smyslu "je nám velice líto, ale Vámi požadovanou službu náš salon bohužel neposkytuje. Věříme, že se na nás obrátíte v případě, kdy budete poptávat některou z námi nabízených služeb“.

Snadnější rezervace na salony-krasy.cz díky novému rezervačnímu systému

Web Salony-krasy.cz nabízí možnost, aby klient vybraný salon oslovil přímo přes jeho detail (profil) na webu. Jde tak o dobrý způsob, jak si klientelu získat. Byla by proto škoda, kdybyste svou odpovědí klienta odradili a on se tak obrátil na konkurenci.

Rekapitulace

  • Nezapomeňte na pozdrav a oslovení
  • Nepoužívejte strohé odpovědi, buďte vstřícní i v případě, kdy požadovanou službu

neposkytujete

  • Poděkujte klientovi za jeho zájem
  • Pište rozloučení a podpis

E-mailová komunikace je mocným nástrojem a dobrým způsobem, jak pro své podnikání získat více zákazníků. A stačí velice málo, aby se klient rozhodl právě pro vás.

Máte osvědčené tipy, které Vám pomáhají v komunikaci s Vašimi klienty? Budeme rádi, když se s námi podělíte o Vaše zkušenosti.

Lucia Krivdová

Zakladatelka Salony-krasy.cz

Čtěte také:

Kadeřníci si pochvalují online rezervace. Šetří jim čas a zaplní se termíny, které předtím zůstaly neobsazené

Komentáře